Vidovszky László: Promenade (vibrafonos verzió)
Messiaen: Jézus halhatatlanságának dicsérete
J. S. Bach: I. (d-moll) zongoraverseny, BWV 1052
---szünet---
R. Strauss: Metamorfózisok
Beethoven: XIII. (B-dúr) vonósnégyes, op. 130 – 5. Cavatina
Közreműködik: Keller András hegedű, Csalog Gábor zongora
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
![Arcus Temporum Budapesten](https://concertobudapest.hu/data/news/teasers/2021/05/12/1212/2021_05_16_ARCUS_B_STREAM_PICT_HD_.jpg.300x0_q85.jpg)
Az Arcus Temporum „időívéhez” idén térbeli távolság is társul, méghozzá nemcsak az online közvetítés révén, hanem azért is, mivel a pannonhalmi fesztivál szellemisége most kivételesen Budapestre települ. A program egyik kompozíciójának címéből kölcsönözve a szót, ez hát egyfajta metamorfózis lesz – ámde olyan, amely az Arcus Temporum lelkét és szellemiségét csorbítatlanul megőrzi majd. Erre garancia az elmúlt évek során művészeti vezetőként közreműködő Keller András, de éppígy Csalog Gábor személye is, s persze ugyancsak ezt szavatolja a zenetörténeti korszakokon átívelő és azokat összekapcsoló, egymás mellé rendelő műsor. Így ezen a koncerten Vidovszky László 2015-ben bemutatott, eredendően dramatikus elemeket is alkalmazó, s most vibrafonos verzióban felhangzó Promenade-ja nyomában Bach billentyűs versenyműve következik, majd az az időskori Strauss-mű, amely a címével és a keletkezéstörténetével is elénk fogja idézni az átváltozások jelentéskörét, s egyszersmind az ihlető Goethe-vers (Senki nem eszmél magára) bölcs sorait. Az utolsó 6-7 perc pedig a kései Beethoven-kvartettek elrévült szépségű tételét, az op. 130-as vonósnégyes áhítatos Cavatináját ígéri a műsor zárása és betetőzése gyanánt.