Barber: Adagio, op. 11
Philip Glass: Double Concerto
Schubert: B-dúr polonéz, D. 580
Beethoven: Cavatina, op. 130
Schubert: 8. (h-moll, „Befejezetlen”) szimfónia, D. 759
Gidon Kremer hegedű, Giedrė Dirvanauskaitė cselló
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
*Erre az előadásra a jegyeket dinamikus árképzési rendszerben értékesítjük. Tudjon meg többet a dinamikus árképzésről.

Ezen a Keller András által vezényelt koncerten kitüntetett szerep jut a részint melankolikus, részint szemlélődésre és elmélyülésre késztető szép hangzatoknak. Már a nyitószám, Samuel Barber méltán rendkívül népszerű Adagiója felkínálja számunkra az elérzékenyülés és a megrendülés lehetőségét. Philip Glass 2010-es Double Concertója a kortárs zeneszerzőre oly jellemző módon ugyancsak kontemplatív perceket ajándékoz a hallgatónak, ám a hegedűt és a csellót középpontba állító félórás kompozíció megszólaltatása az ujjongó örömöt is bizton kiváltja, hiszen a hegedűszólista a csodálatos Gidon Kremer, bevett muzsikustársával, a remek litván csellistával, Giedrė Dirvanauskaitėvel meghitten együttműködve. Ezután Kremer előadásában Schubert nemes lendületű B-dúr polonézét is meghallgathatjuk. Beethoven saját bevallása szerint könnyekkel a szemében komponálta kései B-dúr vonósnégyesének ötödik tételét, és ezt el is hihetjük neki, mivel a zenekari számként is oly hatásos cavatina valóban maga a fájdalmas szépség. Ideális társa a koncert második felében felhangzó schuberti Befejezetlen szimfóniának.