LISZT: Les Préludes
BEETHOVEN: 3. (c-moll) zongoraverseny, op. 37 CSAJKOVSZKIJ: Francesca da Rimini, op. 32
BEETHOVEN: 5. (c-moll, „Sors”) szimfónia, op. 67
Paul Lewis zongora
Vezényel: Keller András

A Beethoven-életmű, valamint a romantikus szimfonikus költemény műfajának emblematikus kompozíciói alkotják a Keller András vezényletével felhangzó hangverseny programját. Bonn és Bécs közös büszkeségének szerzeményei közül ráadásul olyan művek szólalnak meg, amelyek a mester számára különösen fontos és jelentőségteljes hangnemben, a heroikus és drámai témákhoz előszeretettel használt c-mollban íródtak. A „Sors” szimfónia és a karizmatikus Paul Lewis-t főszerephez juttató 3. zongoraverseny társaságában felhangzó két romantikus koncertszám közül Csajkovszkij Francesca da Riminije az Isteni színjáték vonatkozó passzusaiból nyerte a programját, míg a legnépszerűbb liszti szimfonikus költemény esetében kissé bonyolultabb a helyzet. A Les Préludes irodalmi alapja és ihletője gyanánt ugyanis nemcsak a külügyminiszterként is tevékeny Alphonse de Lamartine egyik verseskötete azonosítható, hanem a nagy francia költő hű, lelkes és jóval szerényebb képességű követőjének, Joseph Autrannak a poémái is.