A Concerto Budapest a Mozart-nappal és a Beethoven-nappal nemzetközi összehasonlításban is egyedülálló formátumot hozott létre. A kísérlet arról is szólt, hogy a járványidőszak fizikai és lelki korlátai között a rendkívüli nehézségekből lehet-e mégis előnyt kovácsolni, nyithat-e mindez új utat a szélesebb közönség irányába.
A két tematikus koncertnap, vagy zenefolyam egyértelmű sikernek bizonyult a szokásos koncertlátogatók vagy stream-fogyasztók számának többszörösre emelkedésével: nagyon nagy számban sikerült olyan emberekhez eljuttatni - rövidebb-hosszabb ideig - a klasszikus Pantheon két legnagyobb alakjának zenéjét, akik vélhetően koncerttermekben mindezt nem élték volna át.
A rendkívül igényes komolyzenei-folyam megálmodója Keller András világhírű hegedűművész-karmester, a Keller Quartet alapítója és a Concerto Budapest zeneigazgatója.
A formátum kitalálója, a közvetítések producere és vezető rendezője Szabó Stein Imre.
Az elgondolás négy alapvetésen és feltételezésen alapult:
- egy magas olvasottsággal rendelkező hírportál folyamatosan címlapon tartja a komolyzenei koncertfolyam esti, "főműsoridős" részét úgy, hogy közben igényes szöveges és képi tartalmakat épít köré hírként, illetve kommentárként
- a streamelt videók kimagasló minőségűek, néhol kifejezetten filmes igényű megoldásokkal rendelkeznek
- mindeközben a koncertek klasszikus zenei programja és minősége a legkisebb engedményt sem teszi a könnyű népszerűség oltárán
- végül, hogy az előző három szempont együttes megvalósulása következtében mindez léptékekkel nagyobb nézettséget eredményez, mint a szűk zenei szegmensben közzétett streamek, és ezzel valóban lehetőség nyílik a klasszikus zene közönségének korosztályokon átlépő bővítésére.
A Beethoven-nap és a Mozart-nap a klasszikus zenei online közvetítések között vélhetően a legnagyobb belenézési számot érte el - ezek a számok a magyarországinál jelentősen nagyobb piacok (Németország, Egyesült Királyság...) gyakorlatában is kimagaslónak mondhatók.
A Beethoven nap reggeli koncertjére 7700-an voltak kíváncsiak, az esti koncerteket pedig 225.000-en követték. A Concerto Budapest Beethoven-napja összesen 240.000 nézőt ért el, este átlagosan 40 perc nézési idővel. A Beethoven-nap koncertjei a következő linkekre kattintva érhetők el: Beethoven-nap
A Mozart-nap is hasonlóan kiemelkedő adatokat hozott. A három+egy koncert és az exkluzív körkapcsolás alatt mindösszesen 204.000 látogató volt velünk, tekintett bele az élő közvetítésbe, este átlagosan 18 perc nézési idővel Magyarországról és a világ minden tájáról, amely mind a zenekarnak, mind a komolyzene komoly lépés. A Mozart-nap koncertjei a következő linkekre kattintva érhetők el: Mozart-nap