BRAHMS: Variációk egy Haydn-témára, op. 56
SCHUMANN: Versenymű négy kürtre és zenekarra, op. 86
STRAVINSKY: Petruska
Benyus János, Tóth Bálint, Lakatos Péter, Hamar Máté kürt
Vezényel: Arvid Engegård
Közreműködik: Csuja Imre, az Örkény Színház és a Concerto Budapest "INZERT" programsorozat keretében
Egykor Végh Sándor tanítványa volt, és a norvég hegedűművész-karmester, Arvid Engegård pályafutása legfontosabb döntésének ítéli, hogy látogatta a nagy magyar muzsikus salzburgi kurzusait. A számos közös koncert nyomában most újra a Concerto Budapestet vezénylő Engegård műsora ezúttal a német romantikát Sztravinszkij zenéjével társítja, méghozzá úgy, hogy a felhangzó művek itt-ott más korokat és világokat is megidéznek majd. Kezdve mindjárt az elsőként felhangzó 1873-as Brahms-művel, amely címe szerint egy Haydn-téma variációit sorjázza, ám a nyolc változaton és a finálén végigvonuló koráldallam ennél is korábbról eredeztethető. A kürt XIX. századi versenymű-irodalma nem mérhető a hegedű vagy a zongora kedveltségéhez, ám Robert Schumann éppenséggel szólóhangszerként is szívesen nyúlt ehhez az instrumentumhoz, s ennek legszebb bizonysága az az 1849-es kompozíció, amely nem is egy, hanem mindjárt négy kiváló kürtös számára kínál főszerepet. „Régi munkám a Petruska. Nem mondom, hogy rossz munka. De már túl vagyok rajta.” 1926-ban nyilatkozott így Budapesten Igor Sztravinszkij, aki szerette meghökkenteni az újságírókat. Valójában még évtizedek múltán is visszatért e művéhez, mi pedig sose leszünk túl a Petruskán.
A Concerto Budapest és az Örkény Színház "INZERT" együttműködése a Favoritok bérletsorozat valamennyi előadásán.
Az Örkény Színház munkájának értelmét az a nyitottság adja,amellyel gyakran fordulunk társadalmi ügyek, kortárs kérdések és egyáltalán a művészi kifejezés lehetőségeinek kitágítása felé. Meggyőződésünk, hogy a színháznak találkozási pontként kell működnie. Ezért a társulat húsz évvel ezelőtti alapításától fogva párbeszédben
vagyunk a társművészetekkel is. E következő találkozást – a zeneművészet kiválóságaival és nem utolsósorban a Concerto Budapest hallgatóságával – kíváncsian várjuk. Az előttünk álló koncertsorozatban társulati tagjaink tolmácsolásában olyan szövegeket hallhatnak, amelyekkel annak a kérdésnek a megválaszolására hívjuk Önöket, hogy a műsoron szereplő zeneművek és utóéletük, szerzőik életútja hogyan hatottak és hatnak mind a mai napig művelődés- és szellemtörténetünkre.
Mácsai Pál,
az Örkény István Színház
igazgatója