Juliane Banse: Schubert meghatározó része kell legyen minden énekes életének

Január 28-án a Concerto Budapest „Hallgassunk Schubertet!” tematikus napjának zárókoncertjén a dalénekesként világszerte ünnepelt német szoprán, Juliane Banse a schuberti életmű – és egyszersmind a Lied műfajának – reprezentatív gyöngyszemeit szólaltatta meg A pisztrángtól a goethei Rémkirályig, Baráti Kristóf vezényletével. A művésznővel még a fellépés előtti próbán beszélgetett a zeneszerzőről, a dal műfajáról és a kapcsolódásáról Keller Andráshoz és a zenekarhoz Bojta Zsuzsanna. 

"Némelyik dalt még nem énekeltem zenekarral, szóval nekem is izgalmas lesz a mai próba. Nyilván nagyzenekari hangszerelésben kicsit másképp kell az adott műre tekinteni. Egy énekes számára valószínűleg kicsit sűrűbb hangzást érdemes elképzelni, persze nem a hangerőre, hanem inkább a hangszínre gondolok. Amikor zongorával éneklünk egy dalt, egész más színekkel, talán finomabb eszközökkel dolgozunk, mintha egy egész zenekar kísér minket."

"Akárhányszor énekeltem a Concerto Budapest zenekarral, mindig maximális figyelmet kaptam tőlük. Ami kivételes ebben az együttesben, az a legmagasabb szakmai színvonalon túl az értő figyelem, amivel a szólista felé fordulnak. Van egy olyan különleges érzésem, mintha a zenészek egyesével kapcsolódnának hozzám, és így születne meg végül a közös muzsikálás által a mű maga. Ez nagyon egyedi, és minden alkalommal megtörténik, ha köztük lehetek. Igazán biztonságban érzem magam."

"Keller András erős egyéniségének köszönhetően a sok tehetséges zenészből egy nagyon egyedi lelkületű zenekar jött létre, ahol minden egyes zenész munkája számít, ahol a muzsikusok kivételes módon hallgatják egymást és a velük közreműködő szólistákat." Juliane Banse

Az interjú teljes terjedelemben a Mozart Planet blogon olvasható.