BARTÓK: Hat tánc bolgár ritmusban (Christopher Mowat átirata)
DUKAY Barnabás: Lebegő pára a mélység színén – esti változat, hangszeres motetta
DUKAY Barnabás: Fölizzás a tüzekben – nonett
VIDOVSZKY László: Break / Intrada
STRAVINSKY: Apollon musagète
Közreműködik: Concerto Brass, Ligeti Ensemble
Vezényel: Keller András
Csaknem száz év választja el e Ligeti Ensemble-koncert műsorának legkorábbi és legkésőbbi művét, ám a 20–21. század zenéjénél is tovább vezetnek a darabok, melyek korábbi vagy éppen a klasszikus zenén kívül eső stílusokat is felidéznek. A koncert első Bartók-művét a bolgár népzene aszimmetrikus ritmikája ihlette, Stravinsky ritkán hallható balettja neobarokk stílusban íródott, míg Dukay Barnabás egy ciklusából kiragadott két művében a reneszánsz motetták kompozíciós technikáit fedezhetjük fel. A zeneszerző 2001-ben megjelent lemezén összesen négy apparátussal szerepel Lebegő pára a mélység színén című műve, melynek most esti változata hangzik majd el négy brácsán. Ugyanezen albumon található három nagyobb kamaramű is, különböző hangszereken megszólaltatva; a Fölizzás a tüzekben nonett három hegedűn, három mélyhegedűn és három gordonkán szólal majd meg. Vidovszky László négy évvel ezelőtt született művét, amelyet a Concerto Budapest mutatott be, Kurtág György 90. születésnapi koncertjének eseményei ihlették, ahol ugyanis egy ponton megszólalt a Zeneakadémia tűzjelzője. „A sziréna monoton, időtlen, ugyanakkor menekülésre késztető szerepe, szemben a zenének csak az idő által megérthető földöntúli világával – egyfajta furcsa nyugalmi állapotot is teremtett, mint a tornádó közepén megjelenő szélcsend.” – emlékezett vissza a zeneszerző e különleges élményre.